Handelsvillkor
Villkor för handel och leverans
OBSERVERA att du kommer att få en automatiskt genererad orderbekräftelse. Vi förbehåller oss rätten att göra korrigeringar eller tekniska fel. Om vi inte kan uppfylla din beställning på grund av slut i lager eller liknande, kommer du att höra från oss inom 2 arbetsdagar.
Betalning
Vid köp på vår webbplats är det endast möjligt att betala med elektroniska betalningsmedel, dvs. olika kreditkort eller Dankort. Om du betalar med ett betalkort är du alltid skyddad mot missbruk. Du har möjlighet att avvisa en betalning när du får din betalningsöversikt. Du har ingen självrisk om ditt kort missbrukas i en webbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem. Det innebär att du är bättre skyddad än i den fysiska världen, där du har en självrisk på 1 200,00 DKK när ditt Dankort missbrukas med PIN-kod.
Data som du skickar i samband med köp som betalats med kreditkort är krypterad (SSL), och därför kan endast NETS läsa den. Varken @@companyname@@ eller någon annan har möjlighet att läsa informationen.
Beloppet för varorna kommer endast att dras av när varorna skickas från @@företagsnamn@@ . Ett större belopp kan aldrig dras av än vad du har godkänt vid köptillfället.
I vår e-butik kan du betala med följande betalningsmetoder: Dankort, Visa, Visa Electron, Maesstro, MasterCard.
Avgifter: Avgifter debiteras på betalkort.
Beställa
Alla DK-priser på webbplatsen anges inklusive moms, om inget annat anges.
Avtal på vår webbplats kan ingås på följande språk: danska.
När du har ingått ett avtal med oss kommer vi att lagra avtalet så att du kan komma åt det senare på följande sätt:
Logga in via vår webbplats med din e-postadress och ditt lösenord, det är här dina tidigare beställningar visas.
Leverans
Alla beställningar skickas med GLS. Du kommer att få ett SMS och e-postmeddelande om din försändelse så att du alltid kan spåra den.
OBS: Om du inte är hemma och detta kräver en extra leverans från Danske Fragtmænd, betalar du som kund detta själv.
Danmark gratis vid köp över 499 DKK
Grönland 360 DKK
Sverige 75 DKK
Norge 120,-DKK
Integritetspolicy
Småkakor
Kakor används.
Personuppgiftsansvarig för lagring av dina uppgifter är @@företagsnamn@@.
Loggstatistik
Loggstatistik används på @@webbadress@@ och innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare en webbplats har haft, var de kommer ifrån, på vilken del av webbplatsen de lämnar, etc.
Loggstatistik används på @@webbadress@@ i syfte att optimera webbplatsen och dess funktioner.
Som en allmän regel kan du besöka webbplatsen utan att berätta vem du är eller på annat sätt lämna ut personlig information om dig själv, men för att handla med oss via webbplatsen måste du registrera dig med följande personliga information:
* namn
* adress
* telefonnummer
* e-post
* CVR – endast för företag
Vid betalning med kreditkort skickas denna information direkt krypterad till vår betalningsleverantör. Vi har INTE tillgång till din kortinformation. Vi lämnar endast ut personlig information om det krävs enligt lag eller om det finns ett domstolsbeslut.
Följande grupper av anställda har tillgång till den registrerade informationen:
Administration och support.
Ytterligare information om datasäkerhet och kryptering:
Vi lagrar inte kundinformation krypterad.
Vi överför kundinformation krypterad via SSL-anslutning.
Informationen lämnas inte ut till tredje part. Relevant information från din beställning lämnas dock ut till fraktföretag i syfte att leverera dina köp i webbutiken.
Ingen personligt känslig information registreras.
Som registrerad användare av @@företagsnamn@@ har du alltid rätt att invända mot registreringen och du har rätt att få tillgång till vilken information som finns registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och frågor i detta avseende bör riktas till @@företagsnamn@@ via e-post: @@email@@
Ångerrätt
Om du har köpt en vara via webbutiken på @@företagsnamn@@ har du rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du har mottagit varan. Du har sedan 14 dagar på dig att returnera varan till oss på den angivna adressen.
Ångerrätten gäller inte varor köpta på Outlet, Black Friday eller andra specialerbjudanden. Kunden erbjuds ett byte mot en ny vara eller en tillgodokvitto.
Du kan returnera varan till oss genom att vägra ta emot varan när den levereras, eller skicka tillbaka den till @@företagsnamn@@. Du kan också använda vårt ångerformulär .
Varan måste alltid returneras i korrekt förpackning, och kom ihåg att även få ett kvitto för frakt så att paketet kan spåras senare.
Du kan också besöka vår adress fysiskt och returnera varan och avbryta köpet.
Om varan returneras och ångerrätten utnyttjas kan detta ske när varan returneras i väsentligen samma skick och mängd som när du mottog den. Ångerrätten upphör om du testar varan utöver vad som är möjligt genom att testa varan i en fysisk butik. Om varan är begagnad måste en konkret bedömning göras av vad varan kan säljas för som begagnad vara till en annan konsument. Eventuell värdeminskning återbetalas givetvis inte.
Du måste betala frakten själv när du returnerar varan. @@companyname@@ accepterar inte paket som skickas med postförskott.
OBS: Det finns ingen ångerrätt på specialtillverkade produkter.
När du avbryter ditt köp återbetalas köpeskillingen till det betalkort som användes vid beställningen. Beloppet överförs så snart som möjligt efter att varan har mottagits tillbaka och kontrollerats.
Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Observera: Vi accepterar inte paket som skickas med postförskott.
När du har skickat in en vara för avbokning eller reklamation får du alltid ett e-postmeddelande när vi har mottagit varan. I e-postmeddelandet får du information om den fortsatta processen i samband med hanteringen av din avbokning/reklamation.
@@företagsnamn@@ förbehåller sig rätten att göra korrigeringar, tekniska fel och slutsålda varor.
Varans skick vid retur
Varans skick när du returnerar den:
Du ansvarar endast för eventuell värdeminskning på varorna som orsakats av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord – du kan testa varorna på samma sätt som om du testade dem i en fysisk butik.
Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som begagnad, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde.
För att få full återbetalning måste du göra samma sak som du skulle göra i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte använda den.
Varan måste returneras i samma skick som den mottogs.
Återbetalning av köpeskillingen
Om du ångrar ditt köp får du givetvis tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid värdeminskning som du är ansvarig för kommer denna att dras av från köpet.
Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av att du valt en annan leveranstyp än den billigaste typen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under inga omständigheter senare än 14 dagar från den dag då vi informerades om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har avtalat om annat.
Vi kan komma att hålla inne återbetalningen tills vi har mottagit den returnerade varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation som visar att du har returnerat den dessförinnan.
Rätt att klaga
Enligt den danska köplagen har alla varor 24 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan reklamera fel och brister i produkten som har uppstått 24 månader efter köpet. Det är dock en förutsättning att dessa fel inte har uppstått till följd av din felaktiga användning av produkten eller annat skadligt beteende som har orsakat felet. Du måste reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom 2 månader anses reklamationen alltid vara i rätt tid. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader som du kan ha haft i samband med retur av varan när reklamationen är berättigad. Som regel byts varorna om möjligt.
När du vill reklamera en produkt måste den skickas till oss på vår adress:
@@företagsnamn@@ förbehåller sig rätten att använda reservationer för typiska fel, tekniska fel och slutsålda varor.
Information om överklagandemöjligheter
Ett klagomål gällande en produkt eller tjänst som köpts från oss kan lämnas in till Konkurrens- och konsumentverkets Center for Klagomålslösning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klaga till Center for Klagomålslösning via www.forbrug.dk .
EU-kommissionens onlineportal för klagomål kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är konsument bosatt i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in här - http://ec.europa.eu/odr . När du lämnar in ett klagomål, vänligen ange vår e-postadress @@email@@ . Obs: Om du är bosatt i Danmark bör du lämna in ett klagomål direkt till Center for Klagomålslösning (Konsumentklagenämnden) eller en annan relevant dansk klagomålsnämnd.